HOME STAGING


Czym właściwie jest home staging?

Najprościej ujmując, home staging
jest profesjonalnym przygotowaniem nieruchomości
do sprzedaży lub wynajmu.

Inscenizacją wnętrza i odpowiednio do niego dobranym marketingiem tak, aby nasza oferta wyróżniała się spośród setek innych na rynku.

Home stager za pomocą jak najprostszych, a zarazem skutecznych środków dba o to, aby klient już od progu domu poczuł jego przyjazny klimat i zapragnął w nim zamieszkać. Wszelkie braki i niedoróbki zostają usunięte, a potencjał nieruchomości umiejętnie wyeksponowany. Wyznaczone lub uwydatnione zostają wyraźne strefy funkcjonalne. Zagracenie i nieporządek odchodzą niepamięć, a na drugi plan zostaje przeniesione wszystko to, co mogłoby zniechęcić potencjalnego nabywcę. Do wnętrza wkraczają odpowiednie dodatki (min. kwiaty, tkaniny, meble, sztuka) – detale dzięki którym nabiera ono życia.


Oto kilka faktów, które pomogą Ci dokonać decyzji czy rzeczywiście warto zainwestować w home staging: *

  •  Wnętrza przygotowane przez home-stagera sprzedają się średnio 40% szybciej i zyskują na wartości od 5 do nawet 20%.

  •  Koszt home stagingu będzie zawsze niższy niż pierwsza obniżka ceny nieruchomości.
  •  Głównym celem home stagingu jest jak największe podniesienie wartości nieruchomości przy jednoczesnym możliwie najniższym nakładzie   finansowym.

  • Tak jak zakres home stagingu bywa różny, różne bywają także budżety, jednakże średnio przyjmuje się, że nie powinien przekroczyć on 1-3 % wartości nieruchomości.

  • Wstępną podświadomą decyzję o zakupie podejmujemy już w ciągu pierwszych kilkunastu sekund.

  • Ponad 90% klientów ogląda najpierw nieruchomość w internecie, dlatego już na poziomie oferty kluczowe jest wywarcie jak najlepszego wrażenia.

  • Pierwsze wrażenie mamy szansę zrobić tylko jeden raz – zdecyduj czy będzie to dobre pierwsze wrażenie.

  • Im dłużej nieruchomość pozostaje na rynku, tym niższą cenę osiągnie sprzedający.

  • Spośród 10 klientów, aż 9 ma problem ze zwizualizowaniem nieumeblowanego wnętrza, dlatego warto pokazać im jego potencjał wyznaczając konkretne strefy funkcjonalne.

 

powyższe dane zaczerpnięte zostały ze statystyk RESA (Real Estate Staging Association) oraz NAR (National Association of Realtors).