Czym właściwie jest home staging?
Najprościej ujmując, home staging
jest profesjonalnym przygotowaniem nieruchomości
do sprzedaży lub wynajmu.
Inscenizacją wnętrza i odpowiednio do niego dobranym marketingiem tak, aby nasza oferta wyróżniała się spośród setek innych na rynku.
Home stager za pomocą jak najprostszych, a zarazem skutecznych środków dba o to, aby klient już od progu domu poczuł jego przyjazny klimat i zapragnął w nim zamieszkać. Wszelkie braki i niedoróbki zostają usunięte, a potencjał nieruchomości umiejętnie wyeksponowany. Wyznaczone lub uwydatnione zostają wyraźne strefy funkcjonalne. Zagracenie i nieporządek odchodzą niepamięć, a na drugi plan zostaje przeniesione wszystko to, co mogłoby zniechęcić potencjalnego nabywcę. Do wnętrza wkraczają odpowiednie dodatki (min. kwiaty, tkaniny, meble, sztuka) – detale dzięki którym nabiera ono życia.
Oto kilka faktów, które pomogą Ci dokonać decyzji czy rzeczywiście warto zainwestować w home staging: *
-
Wnętrza przygotowane przez home-stagera sprzedają się średnio 40% szybciej i zyskują na wartości od 5 do nawet 20%.
- Koszt home stagingu będzie zawsze niższy niż pierwsza obniżka ceny nieruchomości.
-
Głównym celem home stagingu jest jak największe podniesienie wartości nieruchomości przy jednoczesnym możliwie najniższym nakładzie finansowym.
-
Tak jak zakres home stagingu bywa różny, różne bywają także budżety, jednakże średnio przyjmuje się, że nie powinien przekroczyć on 1-3 % wartości nieruchomości.
-
Wstępną podświadomą decyzję o zakupie podejmujemy już w ciągu pierwszych kilkunastu sekund.
-
Ponad 90% klientów ogląda najpierw nieruchomość w internecie, dlatego już na poziomie oferty kluczowe jest wywarcie jak najlepszego wrażenia.
-
Pierwsze wrażenie mamy szansę zrobić tylko jeden raz – zdecyduj czy będzie to dobre pierwsze wrażenie.
-
Im dłużej nieruchomość pozostaje na rynku, tym niższą cenę osiągnie sprzedający.
-
Spośród 10 klientów, aż 9 ma problem ze zwizualizowaniem nieumeblowanego wnętrza, dlatego warto pokazać im jego potencjał wyznaczając konkretne strefy funkcjonalne.
* powyższe dane zaczerpnięte zostały ze statystyk RESA (Real Estate Staging Association) oraz NAR (National Association of Realtors).